2/10/2024

He became very thin due to illness(沈郎腰瘦)

 

 

He became very thin due to illness(沈郎腰瘦)

 

During the Northern and Southern Dynasties of China, there was a famous writer and minister in the Nanliang Kingdom, his name was (Shen Yue). There is a story about him recorded in history books.

 

When he was old, he once wrote a letter to a good friend of his named (Xu Mian).

In the letter he mentioned his illness.

 

I fell ill last year, and since the beginning of this year my condition has worsened, and I am worried about my health.

 

Each of us has a limited life. If a person works too hard when he is young, his body will deteriorate from overwork in middle age.

 

If a person becomes unhealthy, his actions and behaviour will be subject to many restrictions.

 

I think this is the case with me. My appearance looks normal, but only I know that my physical strength does not match my appearance. I often feel very tired and don't want to go to work every day.

 

Recently, when I came home from work, I undressed and lay down on the bed. I felt as if my body and limbs were separated. I felt that my limbs no longer belonged to me.

 

I often feel hot in my upper body and cold in my lower body, and it gets worse every day.

I am very afraid of the cold. As long as it is cold, I have diarrhoea.

But when I lit a fire at home to keep warm, I felt hot and had a headache.

 

I've been sick several times in the last few months.

I feel that my physical condition is getting worse and worse, and each time I get sick it gets worse.

 

In the last few months I have become very thin, my belt has become looser and my arms have become thinner. I feel that if my body continues to deteriorate in this way, I may soon die.

 

This phrase is used to describe a person who is getting thinner and thinner.

 

Dear friend, what inspirations or thoughts do you have after listening to this story?

Have you ever been ill for a long time? Have you ever suddenly become very thin because of something?

I hope this story gives you some new insights.

 




                                      圖片出處為百度百科


沈郎腰瘦(He became very thin due to illness)

 

中國的南北王朝時代,南梁王國有一個著名的文學家與大臣),他的名字叫做(沈約)。歷史書上記載了一個他的故事。

 

他在年老之後曾經寫信給他的一個好朋友,這個好朋友的名字叫做(徐勉)

他在這封信中提到他的身體狀況。

 

我去年開始生病,今年年初以來,我的病情更加加重了,我很擔心我的身體狀況。

 

我們每個人的生命都有限,一個人如果在年輕的時候太過勞累,那麼這個人進入中年之後就會因為過度操勞而導致身體非常的衰敗。

 

一個人如果身體變得不健康,那麼這個人的行動與行為就會受到許多限制。

 

我認為我就是這種情況,我的外表看起還很正常,但是只有我自己知道我的體力與外表並不相符,我常常覺得很累,我每天都不想去工作。

 

最近我在工作一天回到家後,脫下衣服躺在床上時,我覺得我的身體與與我的四肢好像分離了一樣,我覺得我的四肢都已經不屬於我。

 

我常常覺得上身發熱但我的下肢發冷,這種情況一天比一天嚴重。

我很怕冷,只要天氣冷一點,就會拉肚子。

但我在家中生火取暖時又覺得悶熱頭痛。

 

這幾個月來,我已經病了好幾次。

我覺得我的身體狀況愈來愈糟,我每次生病的病情也一次比一次更嚴重。

 

這幾個月來,我變得很瘦很瘦,我的腰帶愈來愈鬆,我的手臂愈來愈細,我覺得如果我的身體在照這種情況壞下去,我可能很快就會死了。

 

這句成語被用來形容一個人變得愈來愈瘦。

 

親愛的朋友,你聽完這個故事有怎樣的啟發或有怎樣的想法呢。

你曾經長期受病痛的折磨嗎?你是否曾經因為甚麼事情所以突然變很瘦呢?

我期待這故事能讓你產生一些新的收穫。

 

出處為南史-13-沈約傳

https://www.arteducation.com.tw/guwen/bookv_6878.html

精選文章

    I should take advantage of today and drink as much as I can until I get drunk.( 今朝有酒今朝醉 )   In the Yuan Dynasty in China, there wa...